Назад
Sobiq davlat xizmatchisi “Zohid.Inn” mehmonxonasi asoschisi
Краткое описание

“Zohid.Inn” mehmonxonasi asoschisi Alfiya Suyunduqova yerga sarmoya kiritish qanday qilib yotoqxona qurilishiga aylangani, so‘ngra uni bronlash xizmatlarida yuqori baho olgan mehmonxonaga aylantirilishi haqida gapirdi.
Alfiya Suyunduqova turli davlat idoralarida ishlagan, biroq keyinchalik o‘zini oilasiga bag‘ishlash uchun faoliyatini tark etgan. U turmush o‘rtog‘i bilan birgalikda shahar markazidan sarmoya sifatida eski uy sotib olib, uni yotoqxonaga aylantirib, so‘ng foydasiga sotishni rejalashtirgan. Biroq, vaziyatlar shunday bo'ldiki, yotoqxona men endi sotmoqchi bo'lmagan qulay mehmonxonaga aylandi.
Alfiya kreativ yondashuv va sodda, ammo o‘ziga xos yechimlardan foydalangan holda mehmonxonada qulaylik va iliqlik muhitini yaratishga muvaffaq bo‘ldi, bu esa darhol butun dunyodan kelgan mehmonlar e’tiborini tortdi.
Alfiya Spot nashriga bergan intervyusida mehmonlarning qulay yashashini qanday ta’minlash, mashhurlarni mehmonxonaga qanday jalb qilish, reytinglar nima uchun muhim va soha rivoji uchun nimalar zarurligi haqida gapirdi.

Taqdir irodasi bilan
Maʼlumotim boʻyicha iqtisodchiman; 1991 yilda Toshkent xalq xoʻjaligi institutini tamomlaganman. Shundan so‘ng u to‘rt yil davomida turli davlat idoralarida: Suv xo‘jaligi vazirligi, Prezident Administratsiyasi huzuridagi Tibbiyot-sanitariya birlashmasi, Tashqi ishlar vazirligida ishladi. Shu davrda turmush o‘rtog‘im Rustam Zohidov bilan tanishib, oila va farzandlar tarbiyasiga e’tibor qaratish uchun ishimni tashlab ketishga qaror qildim. Eri qurilish sohasida biznes bilan shug'ullangan.
Birgalikda yashagan yillarimiz davomida Mirzo Ulug‘bek tumanidagi Darxon ko‘chasidan bir qancha eski uylar joylashgan 16 sotix yer uchastkasiga ega bo‘ldik. Biz uni investitsiya sifatida sotib oldik, lekin dastlab biz binolardan hech qanday tarzda foydalanmadik, chunki 2016 yilgacha biz buzilish holatlarida tovon ololmasligimiz mumkin. Ammo yangi hukumatning kelishi bilan xususiy mulk huquqlarini himoya qilish tizimi keskin o'zgardi va investitsiya qilingan pulni yo'qotish xavfi yo'qoldi.

Biz yotoqxona qurishga va keyin uni sotishga qaror qildik. O'sha paytda shaharda mehmonxonalar ko'p bo'lib, hostellar endigina ochila boshlagan edi. Ularning barchasini borib ko'rganimizdan so'ng, biz ularning ko'pchiligi sifatsiz ekanligini angladik va bizda sotilishi oson bo'lgan qulay yotoqxona qurish imkoniyati bor.
Qurilishni turmush o‘rtog‘im olib bordi va uning qurilish biznesidagi tajribasi tufayli biz qimmat pudratchilarni jalb qilmasdan turib, vaqt va mablag‘ni tejadik.
Biroq hujjatlarni rasmiylashtirishda yotoqxonamiz belgilangan talablarga javob bermasligi ma’lum bo‘ldi. Misol uchun, yotoqxonada bitta xonada alohida hammom bo'lmasligi kerak - standartga ko'ra, hammom bir nechta xonalarda bo'lishi kerak. Shuning uchun biz ob'ektni mehmonxona sifatida loyihalashga qaror qildik.
 

Men ijodkor inson bo‘lganim uchun bo‘lajak mehmonxona loyihasini o‘zim zimmasiga oldim. Men u ustida ishlayotganimda juda ko'p qiziqarli g'oyalarni amalga oshirdim. Tanlov intuitiv ravishda yuqori texnologiyali elementlarga ega an'anaviy o'zbek uslubiga to'g'ri keldi. Men dizaynerlarni yollamadim, o'z qo'llarim bilan ko'p narsalarni qilishga harakat qildim, bu arzonroq bo'ldi va eng muhimi - chin yurakdan.
Katta hovlida Oʻzbekistonga xos daraxtlar: anjir, xurmo, tut, uzum ekilgan. Bundan tashqari, biz luffa (lufa) ekdik, chunki u juda ko'p qo'shimcha ko'katlar beradi va uyda qulay muhit yaratadi. Intererda 100 yillik burqa va antiqa so‘zadan yasalgan tumorlar qo‘llanilgan va bu rang qo‘shilgan. Choyxona tarzida bezatilgan hovliga yozgi oshxona ham joylashtirildi.
Mehmonxonada 23 ta xona, ikkita hovli, yozgi va qishki oshxonalar, yordamchi xonalar mavjud. Binolarning umumiy maydoni taxminan 1 ming kvadrat metrni tashkil qiladi. m. Biz loyihaga jami 500 ming dollar sarmoya kiritdik, uning yarmi kreditga olindi, qolgani o'z mablag'imiz edi.
Loyiha 2022 yilda yakunlandi. Va biz jonimizni bunga qo'yganimiz sababli, biz uni sotishga emas, balki mehmonxona biznesini o'zimiz boshlashga qaror qildik.
Boshlash va keyingi rivojlanish
Biz mehmonxonani rasman 2022 yil oktyabr oyida ochdik. O‘shanda Rossiyadagi safarbarlik fonida O‘zbekistonga minglab ruslar keldi, ularning bir qismi bizning mehmonimiz bo‘ldi. Va mehmonxona tezda to'ldi. Turli xalqaro kompaniyalarning ayrim xodimlari u yerda ikki yilga yaqin yashab, ishlagan.
Mehmonxona boshidanoq deyarli bo'sh bo'lmagan. Bunga bir qancha omillar tufayli erishdik. Misol uchun, biz boshidanoq platformalarga ulanganmiz. Shuningdek, biz Instagram sahifasini yaratdik, unda biz hali ham mijozlar sharhlarini nashr etamiz.
Shu tufayli bizga Yevropa, Avstraliya, Yangi Zelandiya, AQSh va boshqa mamlakatlardan mehmonlar kela boshladi. Ammo mehmonlarning asosiy qismi Rossiyadan. Bu erda mahalliy aholi joylashishi sodir bo'ladi. Misol uchun, kimdir uyda juda ko'p mehmonlar bor va tunash uchun joyi yo'q, keyin ular biz bilan qoladilar.

Mehmonxonaning mashhurligiga MDHdagi taniqli shaxslarning qolishi qo'shildi. Masalan, rossiyalik murabbiy Aleksey Sitnikov va aktyor Sergey Epishev yaqinda bizda dam olishdi. Ba'zilariga xat yozdim va shaxsan taklif qildim, boshqalari esa bizni o'zlari topdi. Ularning video sharhlarini Instagram sahifamizda joylashtirdik. Mehmonlarning ta'kidlashicha, mehmonxonamiz juda ham byudjetga mos, xizmat esa qimmat mehmonxonadagidek. Ular yirik qimmatbaho brendlarning sovuq dizaynidan charchaganliklarini, lekin bu yerda xuddi uy kabi sharqona lazzat, do'stlik va g'amxo'rlik muhitini topishlarini ta'kidladilar. Men uchun barcha mehmonlar bir xil, ammo mehmonlar ro'yxatida yulduzlarning mavjudligi ishonch omilini oshiradi.
Har yili biz Yangi yil va Navro'zni nishonlaymiz. Mijozlar ushbu tadbirlar uchun olti oy oldin bron qilishadi. Navro‘z bayramiga xalq musiqasini ijro etuvchi, raqsga tushayotgan san’atkorlarni taklif qilamiz va Yangi yilni uyda, an’anaviy yangi yil taomlari bilan nishonlaymiz. Shu bilan birga, turar joy narxlarini oshirmaymiz, o‘z mablag‘imiz hisobidan bayram tadbirlarini o‘tkazamiz.
Biz turar joy uchun maqbul narxlarni belgilab oldik - 400 ming (bir martalik) dan 1,2 million so'mgacha (to'rt barobar). Biz ishga tushirilgandan beri mehmonxona biznesi uchun imtiyozlardan foydalanmoqdamiz - besh yil davomida mol-mulk va yer solig'i bo'yicha pasaytirilgan stavkalar. Fasllarning qizg‘in pallasida (mart-may, avgust-sentyabr) korxonaning oylik aylanmasi qariyb 200 million so‘mni tashkil etadi.
Bizning shtatimizda 10 kishi bor: direktor, buxgalter, uy xo'jaligi boshlig'i, 4 ma'mur, oshpaz va 2 xizmatkor.
Hamma narsa qulaylik uchun
Mehmonxona biznesining asosiy omillaridan biri bu yuqori darajadagi qulaylik va mehmonlarning ehtiyojlarini maksimal darajada qondirishdir. Biz bu borada qattiq ishlaymiz, bu bizga turli xizmatlar bo'yicha yuqori reytinglarni saqlab qolish imkonini beradi.
Mehmonlarning fikr-mulohazalari bizni katta ilhomlantiradi. Ularning deyarli barchasi ijobiy, lekin agar salbiy sharh tushsa, men vaziyatga o'sha mehmonning ko'zi bilan qarashga harakat qilaman va sharhlarni yo'q qilaman. Bu bizga yaxshilanishimizga yordam beradi va men har qanday fikr-mulohazalarni - ham ijobiy, ham salbiyni qadrlayman.
Albatta, ish jarayonida turli muammolar va qiyinchiliklar paydo bo'ladi, lekin ular xizmat ko'rsatish sifatini oshirish uchun yangi imkoniyatlar ochadi.
Misol uchun, ishimiz boshida kiyimlarni o'zimiz yuvib, dazmollaganmiz, bu jarayonni juda murakkablashtirdi. Keyin biz kir yuvish xizmatidan foydalanishga qaror qildik, bu bizning hayotimizni ancha osonlashtirdi.
Men choyshabga alohida e'tibor beraman. Turk matosidan buyurtma asosida tikamiz. Bitta to'plam taxminan 50-60 dollar turadi. Zig'ir to'plamlarini muntazam yangilab turish biz uchun muhim, chunki mehmonlar doimo bunga e'tibor berishadi. Har oyda 500-700 kg zig'irni kirda yuvamiz, har bir kilogramm uchun taxminan 12 ming so'm sarflaymiz.
Turkiyada ishlab chiqarilgan ortopedik matraslardan ham foydalanamiz, ularning har biri o‘rtacha 300 dollar turadi, garchi mahalliy analoglar taxminan 100 dollar turadi. Ko'pgina mijozlar, ular ustida chaqaloq kabi uxlashlarini aytishadi, bu juda yoqimli.
Qolaversa, biz uchun asosiy muammolardan biri elektr quvvati uzilishi, shu sababli uskunalar ishlamaydi. Biz stabilizatorlar sotib oldik. Bundan tashqari, g'ayritabiiy sovuq havoda biz har bir xonani isitish uchun gaz ballonlarini sotib oldik va tashqarida ovqat pishirdik.
Aytgancha, biz bufet formatidan voz kechdik, chunki bu oziq-ovqat mahsulotlarini muzlatgichlarda saqlash zaruratini keltirib chiqaradi, buning natijasida mahsulotlar yangiligi va sifatini yo'qotadi. Har bir tashrif buyuruvchi oshpazlarimizdan nonushta, tushlik va kechki ovqatga alohida buyurtma beradi. Ushbu yondashuv xarajatlarni optimallashtirish imkonini beradi. Shu bilan birga, biz oshxonani mehmonlar o'z xohishiga ko'ra foydalanishlari uchun joylashtirdik - o'z taomlarini tayyorlang, choy, qahva tayyorlang.

Mehmonxona biznesidagi muammolar haqida
So'nggi yillarda turizm sohasi faol rivojlanmoqda va bu quvonarli, ammo hali ham yaxshilanishi mumkin bo'lgan sohalar mavjud. Sayyohlarning fikriga ko'ra, shaharda Wi-Fi o'rnatilgan jamoat joylari yo'q, deb aytishimiz mumkin. Aeroportda taksi chaqirish bilan bog‘liq muammo ham bor: zerikarli haydovchilar chiqishda turib, o‘z xizmatlarini oshirilgan narxda taklif qilishadi. Bu ko'pincha mamlakat haqidagi birinchi taassurotni buzadi.
Sayyohlar Samarqand, Buxoro va Xivaga tezyurar poyezdlarga chipta sotib olishda qiyinchiliklardan shikoyat qilmoqda. Biz har doim mehmonlarimizga bu borada yordam bera olmaymiz, chunki chiptalar bo'lmasa, qaerga murojaat qilishni bilmaymiz. Ammo ularga bo'lgan talab juda katta.
Bundan tashqari, so'nggi paytlarda kommunal xizmatlar narxlarining oshishi amortizatsiya xarajatlarini sezilarli darajada oshirdi. Xonalar narxini oshirish haqida savol tug'ildi, lekin hozircha men hamma narsani avvalgidek qoldirishga qaror qildim, chunki bizda barqaror mijozlar oqimi davom etmoqda.
Yana bir muammo - mehmonxonalarga xizmat ko'rsatadigan kir yuvish korxonalari tarmog'ining rivojlanmaganligi. Mavjudlari yetarli emas, ularga xizmat ko‘rsatish ham zarur talablarga javob bermaydi. Bizning choyshablarimiz o'rniga boshqa birovnikini qaytarib berishgan va bizniki yo'qolgan holatlar bo'lgan.
Istiqbollar
Mehmonxonamiz uchun raqobat muhim emas, chunki bu raqobat va men hech kim bilan raqobatlashmayman, faqat har bir mehmon uchun eng qulay yashash sharoitini yaratishga harakat qilaman. Men uchun raqiblardan ko'ra mehmonning bahosi muhimroq.
Har bir toifadagi mehmonxonalar o'z auditoriyasiga ega va ishonchim komilki, agar kichik mehmonxona yirik zanjirlar darajasida xizmat ko'rsatsa, ko'plab mehmonlar buni afzal ko'rishadi. Biz yuqori reytingni saqlab qolishga intilamiz, chunki bu bizning ishimizdagi muvaffaqiyat uchun asosdir. Buning uchun tozalikni saqlash va mehmonlar uchun eng qulay yashash sharoitlarini yaratish muhimdir.
Biz sarmoyamizni hali to‘liq qoplaganimiz yo‘q. O‘ylaymanki, agar biz ish yukining hozirgi sur’atini saqlab qolsak, bir-ikki yil ichida daromadga erishamiz.
Ishonch bilan ayta olamanki, mamlakatning bugungi rivojlanishi bilan mehmonxona biznesi ham ravnaq topadi. O‘zbekistonda mehmonxona ochishni orzu qilgan har bir kishi buni sifatli va jon bilan amalga oshirsa, muvaffaqiyatga erishish uchun real imkoniyatga ega.

Программа Мероприятие
Отзывы гостей
0
Нет отзывов
0 отзывов
Качество
Нет отзывов
Локация
Нет отзывов
Цена
Нет отзывов
Услуга
Нет отзывов